لازانیا اسفناج رولی

  • امتیازدهی
  • تدارک برای ۴ نفر
  • زمان پخت ۹۰ دقیقه
  • آماده سازی ۲۵ دقیقه
  • آشپز
پرینت

محتویات

دستور پخت

  1. اسفناج ها را به مدت ۳ الی ۴ دقیقه تفت دهید تا کمی نرم شوند سپس آن را در آبکش بریزید و با قاشق فشار دهید تا آب آن گرفته شود.
  2. گوجه فرنگی ها را در غذاساز یا مخلوط کن پوره کنید.
  3. گوشت چرخ کرده، قارچ، پیاز و سیر را در ظرفی که اسفناج را در آن تفت داده بودید به مدت ۱۰ دقیقه و یا تا زمانی که گوشت به خوبی پخته شود، تفت دهید.
  4. سپس گوجه فرنگی پوره شده، رب گوجه فرنگی، آب، ۲ قاشق غذاخوری جعفری، پونه کوهی، ریحان، ۱ قاشق چایخوری فلفل و سس تند یا تکه های فلفل خرد شده را به گوشت اضافه کنید.
  5. مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و روی حرارت زیاد بپزید تا مخلوط به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و بگذارید به مدت ۴۵ دقیقه بجوشد.
  6. در همین حین، در یک کاسه اسفناج آبکش شده، ۲ قاشق غذاخوری جعفری، پنیر ریکوتا، نیمی از پنیر موزارلا، تخم مرغ زده شده، ۴ قاشق غذاخوری پنیر پارمزان، نمک، یک هشتم قاشق چایخوری فلفل و جوز هندی را با هم مخلوط کنید.
  7. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. نصف فنجان از سس آماده شده را در ظرف مناسبی بریزید.
  8. ۲ قاشق از مخلوط پنیر و اسفناج را بر روی ورقه لازانیا پخش کنید، سپس آن را رول کرده و در ظرف قرار دهید. این کار را با باقی رشته های لازانیا تکرار کنید.
  9. روی رول ها را با باقیمانده سس و ۲ قاشق غذاخوری پنیر پارمزان بپوشانید.
  10. سپس آن را به مدت ۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید.
  11. از فر خارج کرده و باقی مانده پنیر موزارلا و پارمزان را بر روی آن ریخته و به مدت ۵ دقیقه و یا تا زمانی که پنیر آب شود دوباره به فر برگردانید.
  12. قبل از سرو بگذارید ۱۰ دقیقه خنک شود.

شاید این غذاها را نیز بپسندید